reklama

Nebojte sa Bartra

Vikipédia: Barter alebo barterový obchod je forma obchodnej činnosti, pri ktorej tovar alebo služby sú  priamo vymenené za iný tovar alebo služby bez použitia peňazí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zjednodušene: Barterový obchod je obchod, počas ktorého sa tovar vymieňa za tovar (neplatí sa zaň peniazmi). Nič nové! Barterový obchod je obyčajná výmena tovarov a služieb na základe dohody.

Nedávno sme sa streli s nečakaným výpadkom zdravotných rúšok na našom trhu.

Niektoré z nás, šikovnice šikovné, začali vyrábať rúška doma. Dokonca aj ja (nekrajčírka- samouk) som sadla ku môjmu kufríkovému šijaciemu stroju a začala som „tvoriť“.

Využila som odložené plátenné obrusy z „doby kvality“, ako ja nazývam obdobie približne pred štyridsiatimi rokmi. Kvalitný a pevný materiál, dodnes krásne farby...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja vlastnoručná čierno-červená výšivka z dávnych čias sa tiež dožila svojho originálneho uplatnenia. Na mojom rúšku!

Gumičky? Žiaden problém. Dobre schované v starých zásobách čakali na svoj správny čas. Ale nie o tom som chcela...

Možnosť ušiť si rúška svojpomocne doma nemá každý. Takže je skvelé, keď niekto ponúkne pre druhých originálne „rúško domáce“ vlastnej výroby. Nie, vôbec nemyslím, že zadarmo, bez akejkoľvek odplaty...

Sme dospelí a poznáme hodnotu práce. Takisto približne vieme, akú hodnotu má originálne „rúško domáce“. Aká je hodnota jeho výroby? Spočítajme si: látka, gumka, nite, elektrina do stroja, trpezlivosť, práca, čas...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tomto prípade môžeme vyskúšať ako funguje Barter, barterový obchod.

Stretla som sa s tým, že ako protihodnota alebo poďakovanie za ušitie rúška boli ponúknuté napr. jarné sadenice zeleniny, pohár domácej kyslej kapusty, pohárik púpavového medu, mrazené bobuľky rakytníka... Proste „čo dom dal“.

Milé, že? Neurazí, ale poteší! Nevyhadzujme zbytočné veci, urobme nimi radosť niekomu inému. Čo nepotrebujem ja, možno pomôže druhému. Vlastne takto „bartrovo“ si môžeme vymieňať rôzne veci a... ušetriť eurá.

Vyskúšajme a možno sa nám Barter zapáči.

Daniela Tichá

Daniela Tichá

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Prievidžanka narodená v Šuranoch. Som pracujúca manželka, dcéra, matka, babinka. Som vďačná životu za každú jeho ponuku. Žijem to, čo som si sama vybrala. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu