reklama

NAŠE RODINNÉ POKLADY

Na základe popoludňajšej nedeľnej relácie som upravila pôvodný názov môjho článku z ĽUDIA SPRED OBCHODOV na oveľa konkrétnejší názov: NAŠE RODINNÉ POKLADY.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rodičia, starí rodičia sú skutočne RODINNÝM POKLADOM každej rodiny.

Čo sa to s nimi teraz deje? Čítajte.

Pred veľkou budovou rezignovane postávajú ľudia. Čo im asi víri hlavou? Začal sa ich dnešný pretek. Pretek so sebaúctou...

Týmto ľuďom nie je do spevu. Mlčky pozerajú na chrbát človeka pred nimi. Čakajú, kedy príde ich čas. Čas na nákup potravín...

Nie je medzi nimi žiaden „švihák“ vo veku 65 rokov. Spoznávam medzi nimi starkých, ktorí majú vyše 80...

Netuším, aký je ich zdravotný stav. Možno choré srdiečko, možno vysoký tlak, cukrovka. Sú vykrútení, opierajú sa o 1-2 palice alebo o svoje nákupné tašky na kolieskach. Videla som na vlastné oči...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Premýšľali ste, ako sa cítia ľudia, čakajúci vo vymedzenom čase v dlhočiznom rade pred obchodom? Je to pre nich urážajúce, ponižujúce, nedôstojné?

íto ľudia však musia nakúpiť iba v obmedzenom čase, začína ich dvojhodinový pretek. Nakúpiť potraviny, drogistický tovar, následne sa chvatom presunúť do inej časti mesta a vyzdvihnúť lieky, hygienické pomôcky. Ani ja by som všetko nestihla za 2 hodiny... Dokonca by som ani nevydržala stáť v toľký čas v rade.

Ja však patrím do „inej“ kategórie. Keby som chcela, môžem pohodlne nakupovať napríklad aj 12 hodín denne. Pýtam sa sama seba: z akého dôvodu je tento pomer 2:12 v neprospech niektorých z nás?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naše rodinné poklady nesmiem stretnúť v obchode, ale cestou do obchodu a z obchodu áno. Môžem ich stretnúť aj počas venčenia psa, pri ceste autobusom. Dokonca aj vo vlaku, keď idú na odborné vyšetrenie k lekárovi do susedného mesta.

„Bacily“ číhajú v obchodoch celý deň. Žiaľ, ani 2 hodiny vo vymedzenom čase nemajú prestávku, nedá sa s nimi dohodnúť. Ony nechápu, že práve vtedy chránime naše rodinné poklady...

„Ľudia spred obchodov“ sú ľudia ako MY! Azda nám na nich niečo vadí? Chceme im dať pocítiť našu „silu“? Vadí nám, že sú pomalí voči nám, príliš rýchlym? Ale pozor! Voči tým „najrýchlejším“ z nás sú pomalšie aj ženy a... deti!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naše rodinné poklady poctivo pracovali až do dovŕšenia veku odchodu do starobného dôchodku. Svoj dôchodok nedostávajú ZADARMO, oni si naň ZAROBILI (odvodmi vo forme daní...). 

Ak treba, zariaďme im donášku do domu alebo ešte lepšie... pojazdné predajne potravín, mäsa, zeleniny priamo pred ich domovy. Nesmejte sa! Veď to nie je žiadna novinka!

Zahľaďme sa spoločne do tvárí čakajúcich ľudí. Spoznávate ich? Sú to naozaj naši rodičia, mamy a otcovia... Moji aj tí vaši! Ľudia, ktorí nám dali to najcennejšie. Život.

Doprajme našim rodinným pokladom radosť a našu lásku. Pýtajme sa na ich zdravie, povzbudzujme ich láskavým slovom. Aby chápali, že teraz sa môžeme „iba“ počuť, aby sme sa o nejaký čas mohli spolu v zdraví stretnúť osobne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

My vychovávame vnúčatá svojich rodičov. Ako? Vlastným príkladom! Každodennými činmi a slovami učíme mladšie generácie, ako sa majú k nám oni správať o pár rokov.

Podľa nášho vzoru si ukladajú do podvedomia úctu voči ľuďom...

Daniela Tichá

Daniela Tichá

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Prievidžanka narodená v Šuranoch. Som pracujúca manželka, dcéra, matka, babinka. Som vďačná životu za každú jeho ponuku. Žijem to, čo som si sama vybrala. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu